Himla gode salgstall siden oppstart
Siden Himla Eiendomsmegling startet opp våren 2018, har den lille, gunstige utfordreren fått 1030 nye oppdrag. Av disse oppdragene er så mye som 84% av boligene solgt, og 12% ligger ute for salg i skrivende stund. Daglig leder Tine Lekven Johansen er ikke i tvil om hva som skaper suksessen.

Effektiv og digital forretningsmodell:
Leder i Himla Eiendomsmegling, Tine Lekven Johansen er glad for at markedet har ønsket Himla sin forretningsmodell velkommen.
- De gode resultatene Himla har oppnådd siden oppstart, viser at markedet har vært modent for flere forretningsmodeller innen eiendomsmegling. Kundene ser at boligene blir solgt, og at de sitter igjen med å ha brukt mindre penger på salget.
På kontoret i Bergen har Himla Eiendomsmegling fått inn 840 oppdrag. 700 av boligene er solgt, og ca. 100 er ute for salg nå. I Oslo har Himla siden oppstart i 2019 fått inn 189 oppdrag, og solgt 162 boliger. 25 boliger ligger ute for salg nå.
"
Vi solgte til prisantydning etter første visning, og er storfornøyd med effektiviteten og prisen Himla kunne tilby
Himla-kunde Marte (28)
En av Himla sine kunder våren 2020 trekker frem de sømløse digitale løsningene og effektiviteten i salgsprosessen når alt skjer på digitale flater.
- Vi solgte til prisantydning etter første visning, og er storfornøyd med effektiviteten og prisen Himla kunne tilby. Vi signerte salgskontrakten digitalt med bankID, og overtakelse skjedde uten megler tilstede, med avhaking og signering gjennom en link vi fikk tilsendt på mobilen. Dette er veldig i tiden, og mye mer sømløst enn å måtte dukke opp fysisk på et kontraktsmøte, sier Himla-kunde Marte.
Styrer unna dyre markedsføringskampanjer
Positive tilbakemeldinger fra kunder gleder Himla-leder Tine.
- Vi får mange gode tilbakemeldinger på Facebook, og ser at flere kommenterer at de har fått anbefalt Himla fra venner og kjente. Dette er veldig gledelig, siden vi ikke bruker mye penger på glossy markedsføringskampanjer av Himla. Vi er helt avhengige av fornøyde kunder og at jungeltelegrafen går.
"
Takk for at dere tror på oss, velger oss, og deler deres positive salgsopplevelser med oss, venner og bekjente.
Daglig leder, Tine
Godt for lommebok og regnskog
I tillegg til å kutte kostnader i egen markedsføring, har Himla kuttet ut så godt som alt papirarbeid for kunden. Alle dokumenter signeres med BankID, noe som gjør at kunden står fritt til å signere effektivt når det passer, der det passer. Det printes svært lite papirer på Himla sine kontorer i Bergen og Oslo. I Himla sine øyne er det en unødvendig kostnad, både for miljø og lommebok.
Tusen takk til kundene våre!
Tine er opptatt av å formidle at kundene til Himla Eiendomsmegling er en av de viktigste grunnene til suksessen.
- Det er mye takket være vårt moderne konsept og dyktige meglere at Himla er en suksess, men vi skylder også kundene våre en stor takk! Takk for at dere tror på oss, velger oss, og deler deres positive salgsopplevelser med oss, venner og bekjente.