Et frisk pust i storbyen
I 2017 åpnet Himla den digitale døren for en ny type eiendomsmegling. Ved å fjerne den tradisjonelle befaringen kombinert med å implementere effektive, digitale løsninger kan Himla tilby eiendomsmegling til en fast pris på kr 30 000. Etter en brakåpning for Himla i Bergen, har det vært stor spenning knyttet til Himla sin satsing i hovedstaden. Det er her kunnskapen og erfaringen til Avdelingsleder og eiendomsmegler Bjarne Bjerknes kommer inn.
Trygghet og erfaring
Nesten 20 år er gått siden den sindige stryningen pakket bagen og flyttet hjemmefra for å studere eiendomsmegling. Nå sitter han som avdelingsleder i hovedstaden, for et av norges mest spennende selskaper. Tiden har gått fort, men han har aldri gitt slipp på Sogn og Fjordane.
- Jeg har alltid vært veldig personfokusert. Jeg digger å møte folk, snakke med de, og finne den perfekte løsningen for dem slik at de blir fornøyde. Det er nok Nordfjordingen i meg, sier han smilende.
For Bjarne er kunden utelukkende i fokus. Han legger stor vekt på god kommunikasjon, gi rett informasjon, og holde det han lover. Som et resultat av dette får kunden en stor trygghet og tillit til den jobben som gjøres. Dette samspillet mellom Bjarne og kunden gjør at boliger til stadighet blir solgt godt over prisantydning. Han legger heller ikke skjul på at erfaring hjelper han å klekke ut en god og gjennomtenkt plan for at kunden får mest mulig ut av boligen sin.
"
Jeg bruker mye tid på å snakke med selger og potensielle kjøpere for å få mest mulig ut av budrunden. Kommunikasjon og trygghet gjør at kjøper tar det ekstra steget for å få sin drømmebolig
"
Vi går selvfølgelig ut til kunden på oppstartsmøte hvor vi gir råd og veiledning.
En himla god match
Når Bjarne sier han skal gjøre noe, så gjør han det med et enormt engasjement og punktlighet. Denne innstillingen var avgjørende da han sa ja til å lede et spennende Himlaprosjekt i Tigerstaden. Tanken på å være i et innovativt selskap som tør å teste grensene appellerte til den engasjerte 38-åringen.
- Det er utrolig spennende å være en utfordrer til det etablerte. Bransjen har stått stille lenge og er moden for forandring. Det eneste som har forandret seg siden jeg begynte i bransjen er at faksen faset ut, humrer han.
En av hovedfaktorene bak Himla er å jobbe effektivt, økonomisk og digitalt uten det går utover kvaliteten på tjenesten kunden betaler for. Den eneste forskjellen mellom Himla og tradisjonelle meglerhus er fraværet av befaring. For Bjarnes del får han fortsatt gjøre det han liker best - møte kunder og gi dem en god grunn til å smile.
- Vi går selvfølgelig ut til kunden på oppstartsmøte hvor vi gir råd og veiledning. Det er utrolig gøy at ingen kunder er like! Hver dag er en ny utfordring med en ny problemstilling.
Spiller andre gode
– Vi jobber alle mot et felles mål. Blir en kollega syk, stepper vi andre inn. Det er en gylden mulighet at folk ikke kun ute etter egen vinning. Her spiller vi hverandre gode!
Bjarne forteller ivrig om da han fikk en anmeldelse fra kunde for ikke lenge siden. Kunden var utrolig begeistret over jobben Himla hadde gjort. Boligen som ble solgt over prisantydning, var Himla sitt arbeid og det var ikke Bjarne som sto i sentrum.
- Til syvende og sist er det selskapet som fremmes og helheten som er briljant. Det er ikke enkeltfigurering, noe jeg synes er befriende!
Bestill oppstartsmøte