Konto og kort
Bli Himla-kunde og opprett brukskonto med gode betingelser, så kan du bestille det tilhørende stilige, blå Visa-kortet som selvfølgelig er kontaktløst. Kanskje vil du også opprette en ekstra konto til sparing? I nett- og mobilbank kan du bestille kredittkort og hente pin-koden din.
Hva får du?
Med brukskonto får du alle de viktigste banktjenestene du trenger helt gebyrfritt, hvor stilig er ikke det? Du kan ha så mange brukskontoer du bare vil – enten du vil bruke den som lønnskonto, eller rett og slett en “sløse-konto” hvor pengene kan brukes til himla mye gøy.
Smart overføring mellom kontoer
I nett og -mobilbanken får du enkel oversikt over kontoene dine. Betal regninger med AvtaleGiro og eFaktura, og overfør mellom egne kontoer med en fiffig “drag and drop” funksjon.
Apple Pay og Google Pay
.. Og for deg som betaler med mobil eller klokke; du kan koble kortene til Apple- eller Google Pay rett fra menyen i mobilbanken. Finn ut mer om Apple Pay og Google Pay her.
Himla Sparekonto
Er du giret på en Himla god rente på sparepengene dine kan du selvfølgelig også opprette Himla Sparekonto i nettbanken. Les mer om vår sparekonto her.
Men du, husk!
Når du blir kunde hos oss, må du huske å beholde BankID hos den banken hvor du har BankID fra før.
Ofte stilte spørsmål om kort
Himla tilbyr kun kort uten legitimasjon.
Nei, BankID utsteder vi dessverre ikke. Så behold den hos den banken hvor du har BankID fra før.
I menyen i Himla nett- og mobilbank finner du et eget menyvalg for kredittkort - der skal du finne det alle meste.
“Bestill kredittkort” finner du i menyen i nett- og mobilbanken.
Du kan ta ut kontanter i alle butikker bortsett fra Norgesgruppen sine butikker. Dette hvis butikken godtar kontantuttak så klart.
Under “Mine kort” finner du alternativet “hent pin”.
Under “Mine kort” i nett- og mobilbanken.
Denne finner du i nett- og mobilbanken din. Har du fått den i posten? Da kan du enkelt legge opp en eFaktura så slipper du å gå i postkassen.
Send oss en mail på hei@himla.no så hører du fra oss.
Under “Mine kort” i nett- og mobilbanken eller ved å benytte kortet med chip og pin på en betalingsterminal i butikken.
Den kan endres, og inntil videre må du kontakte oss på tlf. 983 00 000 mellom
kl. 09-15 for hjelp til dette.
Nei, Himla banktjenester er kun for privatkunder og ikke for bedrifter.
Betalinger til utlandet
På grunn av den pågående konflikten i Ukraina er det store svingninger i valutamarkedene og usikkerhet knyttet til betalinger til og fra Russland, Ukraina og Hviterussland. Fana Sparebank kan ikke under den pågående situasjonen garantere at betalinger, uavhengig av valuta, når mottakere i disse landene. Det er innført, både fra USA, UK og EU, en betydelig mengde sanksjoner mot personer, selskaper og banker og ytterligere tiltak er ventet. Det er risiko for at utgående og inngående betalinger kan bli avvist eller frosset. Vi forholder oss løpende til det til enhver tid gjeldende sanksjonsregelverket og transaksjoner som er underlagt sanksjoner vil ikke kunne gjennomføres. Du som kunde må derfor selv vurdere i hvilken grad det er kritisk å foreta betalinger nå, og vi presiserer at overføringen skjer på eget ansvar. Vi vil også gjøre oppmerksom på at du har et selvstendig ansvar for å vurdere om betalinger og forsendelse av varer er i tråd med det til enhver tid gjeldende sanksjonsregelverket.
Mer informasjon om dette finner du på Utenriksdepartementets sider.
Bankkort
Årspris |
300 kr |
Mobilbetaling |
0 kr |
Varekjøp Norge |
0 kr |
Minibankuttak Norge |
0 kr |
Varekjøp utland |
0 kr |
Minibankuttak utland |
0 kr |
Valutapåslag |
2 % |
Brukskonto
Innskuddsrente |
1 % |
SMS-varsel |
3 kr |